Bank w sądzie

DWA PRAWOMOCNE STRZAŁY W MBANK SA.

W drugiej połowie września prawomocnie zakończyły się sprawy 2 naszych klientów przeciwko mBank o zapłatę, w których pozwy złożone były do Sądu Rejonowego dla Warszawy – Śródmieścia w Warszawie. Obydwie zakończyły się zasądzeniem pełnych kwot należności głównej, po przesłankowym stwierdzeniu nieważności umów:

SO w Warszawie w wyroku z dnia 15 września 2022 r. w sprawie o sygn. akt XXVII Ca 1778/19 na skutek naszej apelacji zmienił wyrok Sądu I instancji, w którym zasądzono nadpłaty z tytułu odwalutowania kredytu z 2007 r. (ASR Michał Maj). Apelację banku natomiast oddalono w całości. Sprawa trwała ponad 4 lata, ale było warto – Klientce spadło saldo zadłużenia z ponad 2 mln zł na 250 tys. zł!

SO w Warszawie w wyroku z dnia 22 września 2022 r. w sprawie o sygn. akt V Ca 2294/21 oddalono apelację Banku od wyroku zasądzającego zwrot części środków, powołując się na nieważność umowy z 2006 r. (tzw. stary portfel). W obydwu przypadkach sądy stwierdziły, że nieważność należy rozpatrywać jako konsekwencja klauzul abuzywnych. W pierwszej sprawie sąd zasądził odsetki od ostatniej rozprawy, na której konsumentka potwierdziła świadomość i zaakceptowała skutki nieważności umowy. W drugim przypadku odsetki zasądzono od 2018 r. Bank ma zamkniętą drogę do skargi kasacyjnej z uwagi na wartość przedmiotu zaskarżenia poniżej 50 tys. zł Pozostaje teraz rozliczyć z bankiem resztę i wykreślić hipotekę.

Zobaczymy, jak się mBank zachowa, a więc czy czeka nas kolejny proces.